Оператор
контейнерных перевозок
Республики Казахстан

КОММЕРСАНТ: КӨПТЕГЕН МАРШРУТТАР ПАЙДА БОЛА БАСТАДЫ, БІРАҚ ІС ЖҮЗІНДЕ ОЛАР ӘРҚАШАН БОЛДЫ

PTC cargo басшысы Олжас Шилтерханов-Қазақстан арқылы теміржол транзиті туралы

Бүгінде Қазақстан жаңа темір жол көлік дәліздерін, оның ішінде Еуропаға жүктер жөнелтілетін Транскаспий транзиттік бағытын (Тхтм) белсенді дамытуда. ТМККК перспективалары, Қазақстан арқылы транзиттік тасымалдарға сұраныс динамикасы, елдегі инфрақұрылымды дамыту жөніндегі жаңа жобалар, сондай-ақ «Коммерсант» мультимодальды логистика саласындағы әртараптандыру туралы PTC Cargo (PTC Holding құрамына кіреді) Бас директоры Олжас Шилтерханов айтып берді.

— 2023 жыл көлік саласы үшін де, PTC Cargo үшін де қаншалықты есте қалады?

— Егер жалпы көлік саласын, оның ішінде теміржолды алсақ, биылғы жылы көлемнің үлкен өсуі байқалған, құлдырау кезеңі де болған: қыркүйек, қазан, әсіресе еуропалық бағытта. Жылжымалы құрам туралы да айтуға болады: біраз уақыт вагондардың тапшылығы болды, ал кейбір кезеңде, қазан айында-профицит. Нарық тұрақсыз болды, тіпті оның қызуы көтерілді деп айтуға болады. Бұған әлемдік геосаяси жағдай да әсер етті,ал екінші жартыжылдықта теңіз жүктеріне ставкалар айтарлықтай төмендеді — 1-1, 2 мың долларға дейін. Қытайдың Шығыс порттарынан Еуропаға дейінгі 40 футтық контейнер үшін. Еуропадан кейбір компаниялар өте қарапайым ақшаға жүкті Қытайға қайтарып алды. Ірі теңіз желілері жариялаған мәліметтерге сүйенсек, олар кейбір кезеңдерде шығындарды және өте лайықты шығындарды жаза бастады.

Бізге келетін болсақ, PTC Cargo, бұл біз үшін де қиын болды — біз оны жеңуге тырыстық және нарыққа тез бейімделдік. Яғни, жұмыс Бай болды: олар біздің терминалда бәрін уақтылы жүктеуге және жүктерді ұзақ уақыт ұстамау үшін жылжымалы құраммен қамтамасыз етуге тырысты. Осы жылға жоспарланған негізгі нәрсе-біздің еншілес ұйымдарымызды ашу. Ең алдымен, мамыр айында біз қытайлық өндірушілермен тікелей тығыз жұмыс істеу үшін Шанхайда кеңсе ашқанымызды атап өткім келеді. Біз сондай-ақ контейнерлер паркін ұлғайттық. Қазіргі уақытта бізде операцияда әр түрлі типтегі 2,1 мың контейнер бар: 20 фут және 40 фут. Және, әрине, Грузияда кеңсе ашу — Поти портында терминалдың құрылысы белсенді жүргізілуде. Алдағы жоспарларымызда — келесі жылдың басында — Стамбулда, келесі жылы — Еуропа мен Кореяда кеңселер ашамыз.

— Сіз нарықтың қызып кеткені туралы айтып отырсыз. Бұл немен байланысты болды?

— Менің ойымша, басты мәселе-геосаяси жағдай. Былайша айтқанда, геосаяси форс-мажор. Бұл фактор теңіз желілері немесе басқа біреу демпинг жасап, көбірек жүк алуға тырысқаннан гөрі көбірек әсер етеді. Сонымен қатар, біз Қызыл теңізде не болып жатқанын көреміз: Хуситтердің кесірінен көптеген сызықтар Африканы айналып өтіп, алыс маршрут арқылы өтетіндігін көрсетті.

— Осындай ыстық нүктелерге байланысты жедел режимде жүктер Қытайдан Ресейге немесе Қытайдан Еуропаға және керісінше жеткізілетін маршруттарды өзгерту керек пе?

— Иә, бұл керек, бірақ менің ойымша, бұл әрқашан, әсіресе пандемиядан кейін болды: нарық та, клиенттер де мұндай жағдайларға тез бейімделіп, бейімделе бастады. Қазір көптеген маршруттар болды, бірақ іс жүзінде олар әрқашан болды. Дәл қазір бәрі бұған ерекше назар аудара бастады. Нарық өте тез реттеледі және өз бағытын таңдайды, бірақ клиент үшін кез-келген жағдайда жүк мөлшерлемесі маңызды. ИЯ, белгілі бір себептермен қазір кейбір жүктер белгілі бір маршруттармен жүре алмайды, бірақ содан кейін олар қымбат болса да, бар нәрсені таңдайды.

— Осы жылы сіз клиенттерге қандай қызмет көрсеттіңіз? Мүмкін, Шанхайда кеңсенің ашылуын ескере отырып, жаңа қызметтер пайда болды ма?

— Бұрын, еншілес ұйымдарымыз ашылғанға дейін біз қызметтерді бөлшектеп ұсынатынбыз. Шартты түрде, біз тек Достық станциясы арқылы шамадан тыс жүктеме жасадық және ТМД ішіндегі межелі станцияға дейін әрі қарай жеткізу үшін өз платформаларымызды шамадан тыс жүктеуге ұсындық және т. б. бірақ қазір жыл басынан бері біз өз клиенттерімізге жөнелту станциясында біздің контейнерлерге тиеу арқылы жүк алуға дейін, содан кейін барлық аумақтар бойынша біздің сервиспен және пайдалану арқылы қызметтер кешенін ұсынамыз Достық станциясындағы біздің терминал.

Яғни, барлық активтерімізді барынша пайдалана отырып, біз клиенттерге тізбектің әрбір кезеңінде тасымалдауды бақылай алуымыз және Клиентке Сервистің сапасы мен деңгейіне кепілдік бере алуымыз үшін қызметтердің толық кешенін ұсынамыз.

Шанхайда біздің кеңсе Қытай жағында қызметтердің толық спектрін көрсетеді және бірінші мильді жабады, бұдан әрі Қазақстан арқылы транзитпен жүктерді жібере отырып, Астанадағы бас кеңсеміз оларды осы жерден алып жатыр. Соңғы миль тұрғысынан бізде Ресейде, Өзбекстанда, Грузияда еншілес компаниялар бар және жақын арада Ыстамбұлда болады. Тиісінше, бізде соңғы миль де жабық және клиент бір компаниядан «бір терезе»қағидаты бойынша қызметтердің толық спектрін ала алады.

— Егер биылғы жылдың қорытындысы туралы айтатын болсақ, транзиттің, соның ішінде PTC Cargo мысалында қалай өсетіні туралы не айтуға болады? Компания Достық Dostyk TransTerminal станциясында жүк тасымалдау терминалын басқарады.

— Егер жалпы достық және Алтынкөл станциясын алсақ, мен білетінімдей, ҚТЖ ақпараты бойынша, 2023 жылдың 11 айында транзит көлемі бойынша жылдық жоспар орындалды. Тиісінше, биылғы жылы Мен бұрын айтқан күшті секірістерге қарамастан, тасымалдау көлемі өте өсті. Біздің компания үшін бұл да қиындық тудырды. Менің ойымша, біздің Dostyk Trans Terminal-дағы шамадан тыс жүктеме көлемі жыл соңында шамамен 180 мың TEU болады, бұл біздің терминал үшін рекорд болады. Біздің терминалдың қуаты 320 мың болса да. TEU жылына, яғни ұмтылатын көп нәрсе бар, қытайлық серіктестерімізге достық пен біздің терминалдың инфрақұрылымдық қуаттылығына күмәнданбау үшін көрсететін көп нәрсе бар.

Біздің клиенттер саны артып келеді. Біз қазір контейнерлерді шамадан тыс жүктеумен ғана емес, сонымен қатар терминалды пайдаланып, мультимодальды тасымалдауды жүзеге асыруға тырысамыз. Біздің терминалға контейнерлерде келетін, автомобильдерге тиелетін, содан кейін соңғы межелі жерге жеткізілетін жүктер бар. Немесе Қазақстаннан экспортты алсақ, бұл әмбебап саябақта біздің терминалға келетін, содан кейін контейнерлерге шамадан тыс жүктеліп Қытайға кететін жүктер. Тиісінше, біздің терминалды қолдана отырып, біз жаңа қызметтерді дамытуға және оларды өз клиенттерімізге ұсынуға тырысамыз.

— Шанхайдағы еншілес компания қазірдің өзінде жаңа жүктерді немесе жаңа клиенттерді тартуға көмектесіп жатыр ма?

-Әсер қазірдің өзінде бар, өйткені Қытай, біріншіден, әлемдік экономика, екіншіден, өте үлкен өндірістік базаға ие. Тиісінше, еншілес компанияны ашудың мақсаты жүк иелерімен, жүк жөнелтушілермен немесе осы өндірістердің иелерімен тікелей жұмыс істеу болды. Қазір бізде жаңа келісімшарттар бар, мысалы, автомобиль бөлшектерін тасымалдау. Қазақстанда автомобиль құрастыру бойынша бірнеше зауыт бар — Алматы мен Қостанайда. Біз қазір «СарыарқаАвтоПром» үшін Қытайдан Қостанайға автоқұрауыштарды тасымалдау бойынша қызмет көрсетеміз. Бұл Мен бұрын айтқанымдай: мұнда біз өз клиенттеріміз үшін зауытқа жеткізілгенге дейін контейнерлерімізді ұсына отырып, толық қызмет көрсетеміз. Бұл жобалардың бірі ғана. Қазір біз жұмыс істеп жатқан басқалары бар.

— Қазір бірнеше елдердің жоғары басшылығы тарапынан Транскаспий көлік маршрутына (ТМТМ; орта дәліз — Қазақстан, Әзірбайжан, Грузия және Түркия арқылы Қытайдан Еуропаға дейінгі маршрут) үлкен назар аударылды. Қазірдің өзінде Қазақстан, Әзірбайжан және Грузия арасында былк ЕО моделі бойынша альянс құрылды (үш елдің темір жолдарына тиесілі Қазақстан, Ресей және Беларусь арқылы контейнерлерді тасымалдау операторы). Сіз Поти терминалын саласыз, яғни tmtm инфрақұрылымға айнала бастайды. Сіздің ойыңызша, tmtm артықшылықтары мен проблемалары қандай?

— Егер мен қателеспесем, tmtm консорциумы 2017 жылы құрылды. Соңғы екі жылда бұл бағыт өте белсенді талқылануда және біздің министрліктер мен мемлекет басшысы тарапынан белгілі бір қолдау жүріп жатыр. Бірақ тағы да айтқым келеді, бұл маршруттардың барлығы бұрыннан бар, белгілі бір жүктер мен клиенттер бар, олар әрқашан осы маршруттар бойынша жөнелтетін. Дәл қазір геосаяси жағдайды ескере отырып, барлығы осы бағыттардың атауына баса назар аудара бастады: «орта дәліз», «солтүстік», «солтүстік—оңтүстік» және т.б. Бірақ, шын мәнінде, бұл дәліздер әрқашан болды, әр дәлізде өз жүк ағыны болады және болады. Иә, егер бұрын ТМТМ өзінің ең жоғары деңгейінде жұмыс істесе немесе барлық тар жерлерді ескере отырып, дамымаған болса, қазір Қазақстан, Әзірбайжан және Грузия (қазір Түркия да қосылып жатыр) маршрутты одан әрі дамыту және транзиттік, экспорттық жүктің көлемін ұлғайту үшін тар жерлерде «жол картасын» құруға көп көңіл бөлуде. Менің ойымша, бұл маршруттың болашағы бар. Біз холдинг ретінде осы қиындықтардың барлығын зерттедік (біз оларды жою үшін көлік министрлігінің жұмыс тобында болдық), оларды зерттей отырып, бұл маршруттың әлеуеті бар екенін түсіндік, содан кейін ғана Поти портында терминал салуды бастадық. Біз бұған дейін де осы маршрут бойынша жүктерді жөнелттік. Дәл қазір бәрі осы жүк ағынын арттыру үшін жасалады. Осы елдердің барлығынан осындай үлкен қолдау болғандықтан, менің ойымша, бұл бағыттың көлемін ұлғайту және әлеуетін дамыту сөзсіз.

— Қазақстан арқылы теміржол транзиті үшін бүгінгі таңда ең сұранысқа ие бағыт қандай?

— Ең өзекті, менің ойымша, әлі де «Солтүстік» (Ресей мен Беларусь арқылы.- «Коммерсант»). Егер Біз Еуропа бағытында сөйлесетін болсақ. Неліктен? Бастау үшін, 2011 жылы Қытай—Еуропа пойыздары жөнелтіле бастағанда, онда да көптеген мәселелер болды. Осы мәселелерді шешу және солтүстік бағыттағы қиындықтарды жою үшін Біріккен ОТЛК ЕРА компаниясын құру есімде. Қазір ол бәріне таныс болды, тегіс, кедергісіз, онда барлық мерзімдер сақталады. Дәл осы жерде. Орта бағыт, әрине, бұрыннан қалыптасқан, бірақ қазір оның дамуына көп көңіл бөлініп, біріккен компания құрылуда. Мұның бәрі осы бағытты «Солтүстік» сияқты өзекті етіп дамыту үшін жасалады.

— Қазақстан Қытаймен теміржол шекара өткелдерін дамытуды жоспарлап отыр және, атап айтқанда, Қытайға жаңа тармақ (Бақты—Аягөз) және жаңа теміржол шекара өткелін салу ниеті туралы мәлімдеді. Бұл бізге не береді?

— Шекара өткелдерін дамыту және жаңаларын салу Қазақстан арқылы транзиттік жүк ағынын дамыту және ұлғайту үшін жасалады. Менің ойымша, Бақты-Аягөз жаңа шекара өткелі ретінде, жаңа маршрут өзінің жүк ағыны мен көлемін қалай табады, өйткені көлік конъюнктурасы өте тез өзгеріп, тез бейімделеді. Әрине, баға маңызды, бірақ кез-келген жағдайда бұл Ресейге жүктерді тез жеткізуге мүмкіндік беретін қысқа жолдардың бірі болады. Ол басқа өткелдерді — «достық» пен «Алтынкөл» — түсіруге көмектеседі және кез келген жағдайда қандай да бір көлемді өзіне алады.

— Компания басшысы 2023 жылы оның ең үлкен жетістігі не болғанын қалай бағалай алады? Керісінше, жоспарланған нәрсе бар шығар, бірақ қандай да бір себептермен әлі орындалмады ма?

— Жалпы, Мен айтқанымдай, біз үшін серпіліс-өз терминалымызда шамамен 180 мың TEU-дан асатынымыз. Бұл біз үшін қиын, бірақ келесі жылы, әрине, біз жолақты одан әрі көтереміз. Тағы бір жетістік белгілі бір активтерді сатып алу болды. Біз үшін бұл қиын, өйткені бұл шаруашылықты да жеңе білу керек. Біз қазір өз контейнерлеріміздің паркін ұлғайтып жатырмыз, жылжымалы құрам паркін фитингтік платформалар түрінде ұлғайтуды жоспарлап отырмыз. Үшіншісі-еншілес компаниялардың ашылуы, бұл бізге тігінен интеграцияланған компания болуға және тізбектің әр кезеңінде клиенттерге сапалы қызмет көрсетуге мүмкіндік береді. Осы жылы біз орындай алмайтын жобалар болды ма деген сұраққа келетін болсақ, менің ойымша, олай емес. Керісінше, біз жыл сайын жолақты көтеріп, көлемді арттырамыз.

— 2024 жылы не істеуді жоспарлап отырсыз?

— 2024 жылы біз мультимодальды тасымалдауға және жобалық логистикаға көп көңіл бөлетін боламыз. Қазір біз Қытайдағы да, басқа елдердегі де ірі контейнерлік операторлармен мультимодальды тасымалдауды дамытуды пысықтап, талқылап жатырмыз. Біз Қазақстан аумағында да, Орталық Азияда да олардың жабдықтарын басқаруға көмектесу үшін белгілі бір ірі теңіз желілерінің контейнерлерін агенттеуге қол қойдық. Біз мультимодальды тасымалдау секторын дамытуды жоспарлап отырмыз, ол үшін компания барлық активтермен жұмыс істейді: бұл контейнерлер де, автомобильдер де, контейнерлік кемелер де біздің саябақта пайда болып жатыр және қажет болған жағдайда әмбебап саябақ тартылады немесе сатып алынады.

Жобалық логистика-бұл ірі инвестициялық жоба үшін тасымалдау кезінде. Қосалқы бөлшектер, жабдықтар және бір үлкен объектіге қажетті барлық заттар жеткізіледі. Оның ішінде контейнерлік тасымалдар ғана болмайды-бұл габаритті емес жүктерді тасымалдау болады, бұл контейнерлерде де, әмбебап саябақта да тасымалдау, яғни әр түрлі тасымалдау болады.

Жобалық логистикада сізге келу, жүкті алу және тағайындалған станцияға жеткізу ғана емес, сонымен қатар көліктің барлық түрлерін қолдана отырып, стандартты емес логистикалық міндеттер жобаланады және жүзеге асырылады.

— Яғни, компания бүгінде мультимодальды тасымалдауды, оның ішінде теңіз арқылы да қамтамасыз ете алады?

— Иә, бәрі дұрыс.

https://www.kommersant.ru/doc/6425952

Наши компании
«PTC Транс»
«PTC-CA»
«Petroleum»
error: Content is protected !!